SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT?!?!?

"Nej, jag tänker inte rösta i valet, jag har redan slängt mitt röstkort! Är inte ett dugg intresserad". Vet ni vem som säger så?! Jo, den som är mest röd i hela jävla världen. Gissa om jag blir förbannad? Jag är röd inuti, men när jag hör min kompis säga så blir mitt yttre rött också.
Okej, är du inte intresserad utav hur din mormor, granne, jobbarkompis, mamma, pappa, bror, pojkvän, kort och gott om hur dina medmänniskor har det (ekonomiskt, hälsa, etc) så förstår jag att du röstar blått. Om du endast bryr dig om hur DITT företag går, hur fet DIN plånbok är så Gärna för mig! Varsågod!
Dock så är det oftast så att alla människor har någon vid sin sida som dom älskar och bryr sig om. Bryr du dig om hur dom har det så är du röd.
Visst är det många frågor man måste ställa mot varandra men detta är grunden. En jävla enkel grund om du frågar mig. Okej, du bryr sig inte ett skit om politik, men bryr du dig om andra? Varför göra så svårt för sig? "Äh, jag orkar inte bry mig! Dom pratar bara blaha-blaha hela tiden och på ett språk man inte förstår." Jag håller med! Jag tycker också dom pratar runt och kring sig, men ska jag låta det hindra mig från att rösta? Ta reda på fakta och historia! Jag lovar att ni är mer intresserade än vad ni tror!
Puss&Hej&Tack för mig!

Förresten! Visst ägde Sahlin Reinfeldt ikväll på kvällsöppet?! :D Klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0