Eart Hour

hejschvej :)
jag vet att Earth Hour var i lördags, och idag är det måndag, men det var så himla mysit att jag måste skriva om det!
jag och lovisa hade båda läst på den dära lilltvn på bussen att "kom och mys med oss på stortorget under Earth Hour Lördag, 20:30". båda tyckte detta lät mycket mysigt och intressant, så sagt och gjort. hon drog med sig sitt sällskap tobias från falun och amanda gjorde oss också sällskap :)
vi tog 20 bussen och kom fram till stan vid kvart över. därifrån tog vi oss till stortorget och där stod det några få människor och mös i genemskap med ljus i händerna. jag hade redan tagit med mig ett eget som jag tände. där stod vi alltså, jag, lovisa, amanda och tobias med varsitt ljus i handen och såg donken släckas tillsammans med några andra få butiker. fyra tjejer bjöd på världens finaste sång också! mmmmmmmmmys!
när det bara var några få minuter kvar ville härrskapet gå in på wanes och ta en varmchoklad, men jag ville vara ute tills hela timmen runnit ut så vi stod kvar till 21:30 och sedan tog vi en varmchoklad. det var också jättemys! jag minns hur jag förra året spenderade Earth Hour i stockholm på skansen. det var inte alls lika mysigt som i lördags, faktiskt.
jag vill vara med på allt jag kan när det gäller att hjälpa vår jord. det känns riktigt viktigt!
puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0