you bleed just to know you're alive

Idag fyller jag år! Eller i princip så har jag fyllt år eftersom att klockan är 02:01. Min dag har varit bra! Igårkväll ställde jag mig halv fyra på natten och bakade min egen cheesecake. Helt galet! Och den blev knappt nå god! Typiskt, huh? Sen gjorde jag en kaka i morse också, nougatkaka. Den blev stenhård. Wiiiiiiiihooooooo!
Dagen började iallafall med tårta och presenter på säng :) Det var mysit! Jag fick en skitsnygg partyväska med dragkedjor, och ett örngott med "Puss och Kram" på. Det är min mamma, det. Även en toffifee låg där i. Säger jag till mamma att jag t.ex. gillar toffefee så är det toffefee som gäller resten av livet. Hon är härlig!

Efter tårtan på säng så gjorde jag som sagt nougatkakan, därefter så städade jag litegrann sådär på ytan och hoppade in i duschen för en mycket kort och intensiv duschning. Jag hade galet brottom ju! Klockan hade hunnit bli tre och folk skulle börja komma vid fyra. Jag tog bussen (som gick så JÄVLA segt), sprang in på Indiska och köpte klänningen jag kollat in tidigare och sprang tillbaka till bussen. Klockan var fyra när jag var tillbaka! I made it!

Storebror (den allra största), Hanne och kidsen kom som alltid först. Dom stannade på smörgåstårta och en timmas pratstund. Fick lite men mycket välbehövda pengar!
Efter dom så kom Amanda, Lollo, Tobias och Anna på besök, även dom på tårta. Syrran ramlade in tillsammans med Hellan så vi 7 satt ute och mös (och frös) tillsammans på verandan. Av syrran fick jag en fint halsband, en ram och en skiva med Europe! Very unexpected and fun! Mammas kompiar Carin och L-G kom också med fina presenter. Ett hårspray, ett hairdust, en nessesär ifrån Face Stockholm med en mascara, ett läppglans och en parfym. Toppppppen! Mams och paps gav mig pengar :) Topp-toppen!!

Amanda och jag sprang iväg runt 20:10 (tänk att jag! huvudpersonen! stack före alla gäster. Haha!) för att hinna med bussen till bion vi bokat. Inception! Vad säger man? Jag älskar bio. Man glömmer verkligheten och följer med in i drömmen. Det är underbart, och den här filmen var inget undantag. Visst, den var svår att hänga med i ibland men I love it! Så länge man inte blir helt lost så tycker jag det är spännande! Den där underbara nyfikenheten.

Dagens låt har utan tvekan varit Ronan Keatings I just want you to know who I am. Magiskt!

Tack alla som gratulerat mig idag :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0